O spektaklu Lew – Król Sawanny
To przedstawienie oparte o słynne piosenki z musicalu Król Lew, w autorskich, wielogłosowych aranżacjach wokalnych. W widowisku pierwszoplanową rolę grają efektowne układy choreograficzne autorstwa Natalii Soboń, współpracującej m.in. z krakowskim teatrem Variete. W trwającym ok 70 min. spektaklu bierze udział ponad 90 młodych wykonawców, uczniów Krakowskiej Akademii Musicalu. Spektakl realizowany jest przy użyciu profesjonalnego oświetlenia i nagłośnienia.
Krakowska Akademia Musicalu została założona przez dyrygenta, dr. Tadeusza Płatka w 2019 r. Wykładowcami Akademii są wyłącznie artyści praktycy, współpracujący m.in. z Teatrem Ludowym, Operą Krakowska, Operą i Filharmonia Podlaską, Krakowskim Teatrem Variete.
Uczniowie szkoły w latach ubiegłych brali udział m.in. w premierach musicali: Koty – Legenda miejska, Broda Pana Kleksa, Aladyn, czy Grease – powrót legendy, na deskach m.in. ICE Kraków, Teatru Variete, NCK, oraz Teatru Łaźnia Nowa.
Paweł Kumięga – reżyseria
Jest aktorem krakowskiego Teatru Ludowego, w którym występuje m.in. w spektaklach: Akt równoległy, Błysk rekina, Hotel Westminster, Kolacja dla głupca, Królowa Śniegu, Lokomotywą przez świat, Pół żartem, pół sercem, Prywatna klinika, Salto w tył, Sarenki, Sędziowie, Via-gra, Wszystko o mężczyznach, Rewizor. Będzie wojna!, Tartuffe albo Szalbierz. Jest Laureatem Nagrody Syriusza „Dla najlepszego aktora sezonu 2005/2006” Gazeta Wyborca 2006 , Nagrody Marszałka woj. świętokrzyskiego za osiągnięcia artystyczne 2006, otrzymał wyróżnienie na XX Festiwalu Komedii Talia w Tarnowie za rolę Piotra Zygmunta w spektaklu T. Svobody „Sarenki” 2016 rok.
Artur Wołoch – przygotowanie aktorskie
absolwent reżyserii teatralnej, filozofii oraz socjologii. Na co dzień zajmuje się obszarem filmu, multimediów oraz castingu.
Tadeusz Płatek – założyciel Szkoły, kierownictwo muzyczne, aranżacje wokalne
Studiował na Uniwersytecie Jagiellońskim (dziennikarstwo i europeistykę), w Akademii Muzycznej w Krakowie (teorię muzyki) oraz w Królewskim Konserwatorium w Brukseli (dyrygenturę). W 2012 roku ukończył wydział dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie prof. Tadeusza Strugały. W 2019 r. uzyskał topień doktora. Zadebiutował w 2009 roku w Londynie na festiwalu Copernicus, organizowanym przez Royal Academy of Music i Royal College of Music. W latach 2008-2012 był asystentem w Operze Krakowskiej, uczestnicząc m.in. w przygotowaniu oper Eugeniusz Oniegin, Carmen, Traviata oraz Halka, którą poprowadził w ramach spektaklu dyplomowego. Od 2012 r. pełnił funkcję dyrygenta w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Zrealizowany pod jego kierownictwem muzycznym musical Korczak zdobył Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury za najlepszy spektakl 2012 roku, został wyróżniony Medalem rzecznika praw dziecka oraz otrzymał tytuł Wydarzenie Historyczne Roku. Jest autorem źródłowego opracowania opery Halka, oraz krotochwili Nowy Don Kichot, czyli 100 szaleństw na podstawie pierwodruków i rękopisów Stanisława Moniuszki. Współpracował z wieloma orkiestrami symfonicznymi, m.in. Filharmonii Koszalińskiej, Filharmonii Podlaskiej, Filharmonii Krakowskiej i Filharmonii Poznańskiej, Orkiestry Teatru Wielkiego w Łodzi oraz Polish-Israeli Festival Orchestra. Poprowadził ponad 150 przedstawień operowych, musicalowych (w tym „Upiora w Operze” A. Llyoyd Webbera) oarz koncertów symfonicznych. Od 2014 r. jest dyrygentem Orkiestry Szkoły Muzycznej I i II Stopnia im. Bronisława Rutkowskiego.
Był kierownikiem muzycznym musicali Grease – powrót legendy, Taniec Wampirów – mroczna historia, Koty oraz Dorotka w Krainie OZ, Akademia Pana Kleksa oraz Alladyn. Zrealizowane pod jego kierownictwem muzycznym widowisko Lamaila, wstawione w Teatrze Wielkim w Łodzi zostało nagrodzone Złotą Maską w 2018 r. W maju 2019. Zadebiutuje w rosyjskiej Operze Chelabinskiej prowadząc Traviatę G. Verdiego.
Występują:
Wiktoria Banasiak, Aleksandra Batko, Emilia Batko, Blanka Borusiewicz, Anna Bugajska, Aleksandra Bukała, Adela Bukowy, Leon Bukowy, Katarzyna Cholewa, Lena Chwyć, Pola Cieśla, Oliwia Dębosz, Julia Doktor, Amelia Dygutowicz, Emilia Fałowska, Zuzanna Gębska, Karolina Golińska, Magdalena Gołosińska, Nikola Gwizdowska-Zajdel, Maja Hałucha, Maja Hancock, Kinga Hoszek, Jonasz Iwanicki, Karolina Januszewska, Magdalena Jarosz, Martyna Juszczyk, Izabella Kaczmarczyk, Gabriela Katzer, Hanna Kleczkowska, Nikola Knapik, Mateusz Kołodziej, Magdalena Konieczny, Miłosz, Korendo, Zosia Kowalska, Zuzia Kowalska, Zofia Kramarz, Hania Książek, Ignacy Krzywicki, Bartłomiej Kukliński, Gabriela Kutnik, Piotr Kutnik, Magdalena Kycler, Maja Kysela, Julia Latosińska, Norbert Legieć, Olga Leśkiewicz, Wiktoria Lipska, Alicja Lubicz Lisowska, Zoja Lubowiecka, Zuzanna Łabuzek, Emilia Łoś, Weronika Łuczkowska, Ignacy Łuczkowski, Olga Michalik, Zuzanna Midura, Patrycja Miętus, Wiktoria Miodek, Cecylia Mirek, Amelia Miśkiewicz, Anna Mróz, Julia Mróz, Hanna Muranty, Maria Nadrowska, Sabina Onderka, Magdalena Pająk, Mikołaj Pancerz, Laura Pieczara, Melanie Pieczara, Antonina Piejak, Klara Piotrowska, Agnieszka Płaskocińska, Zosia Pyć, Gabriela Rupikowska, Gabysia Rusinek, Marysia Rusinek, Emilia Sapała, Hania Skoć, Lilia Stefaniak, Ola Stalmach, Sonia Stelmach, Natalia Stencel, Marta Stopa, Milena Stylo, Szymon Szymański, Matylda Ślusarczyk, Aleksandra Targosz, Eliana Tokarczyk, Marika Tokarczyk, Marina Truszyna, Maja Trybus, Pola Trybus, Emilia Wałecka, Oliwia Wężewska, Zuzanna Wilk, Weronika Zapała, Adrianna Zielińska.
Muzyka: Tim Rice, Elton John
Teksty Piosenek: Filip łobodziński, Tadeusz Płatek
Kierownictwo muzyczne, aranżacje wokalne: Tadeusz Płatek
Reżyseria: Paweł Kumięga
Choreografia: Natalia Soboń
Przygotowanie aktorskie: Artur Wołoch
Asystent Choreografa: Marta Tomala
Data:
czwartek, 28.11.2019, 19:00
Wykonawca / Organizator:
Lew - Król Sawanny
Lokalizacja:
Nowohuckie Centrum Kultury
ul. Jana Pawła II 232
31-913 Kraków
Bilety:
Cena od - 30 PLN
Cena do - 40 PLN
